Ma: 2024.04.26. Vissza a főoldalra
RSS
 
Keresés
 
Rovatok
Info







 
Hírmix
Az Európai Bizottságnak is feltűnt: hogyan tudták két és fél hónap alatt kiépíteni a magyar e-útdíj rendszert?
privatkopo.hu 2013. 10. 09. 10:29:00

Az e-útdíj rendszer működőképes, nemzetgazdasági szempontból beváltotta a hozzá fűzött reményeket, teljesülni látszik az az éves szinten 150 milliárd forintos bevétel, melyet vártak tőle - jelentette ki Kibédi Varga-Lajos, az e-útdíj szakmai projektszóvivője a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.



Az Állami Autópálya Kezelő közlése alapján az úthasználati díjat jelenleg a fuvarozók 36 százaléka fedélzeti eszköz (OBU) segítségével, 64 százaléka viszonylati, úgynevezett szakaszjeggyel fizeti meg.

Mint ismert: április közepén egy, referenciákkal nem rendelkező kisvállalkozást, az alig húsz alkalmazottat foglalkoztató i-Cell Kft.-t választotta ki a kormány - egy nemzetbiztonsági titokká nyilvánított tenderen - arra, hogy július első napjáig kiépítse és beüzemelje a teherautósok megsarcolására tervezett új útdíjszedő rendszert. Lapinformációk szerint a projekt költsége mintegy 20 milliárd forint volt.

A rövid határidő miatt a komoly referenciákkal rendelkező, a díjszedő rendszerek működtetésére szakosodott nemzetközi vállalatok - például a T-Systems, illetve a Kapsch - nem vállalták a hálózat kialakítását...

Az Európai Bizottság figyelmét is felkeltette a gyors fejlesztés

Látogatókat kapnak Brüsszelből az elektronikus útdíjrendszer fejlesztői. Az Európai Bizottság (EB) közlekedési főigazgatósága, a HU-GO műszaki megoldásaival szeretne megismerkedni.

Az i-Cell Kft.-hez delegált szakértőknek azt kell kideríteniük, a magyar rendszerépítők hogyan tudták mindössze két és fél hónap alatt, a kormányzati közlések szerint mintegy húszmilliárd forintból életre kelteni az infrastruktúrát. Ha erre sikerül megnyugtató válaszokat találniuk, a brüsszeli megfogalmazás szerint a magyarországi díjrendszer lehet a „legjobb gyakorlati példa” a hasonló fejlesztéseket fontolgató uniós tagállamok számára. Az Európai Bizottság közlekedési főigazgatóságának szakértői az árképzéssel nem foglalkoznak, kizárólag „tanulni” szeretnének a magyar fejlesztők tapasztalataiból.

Van mit...

További friss információk
Tizennégy év fegyházbüntetésre ítélték a pécsi „fekete angyalt”, aki halálos injekciót adott be egy koronavírusos betegnek
Hasba szúrta a saját fiát az alkoholista apa
Börtönben a családját is droggal ellátó nő
Budapesten árulta a kábítószert egy 49 éves férfi - egy ideig nem fogja
Szexuálisan molesztálta a 13 éves lányt
 
Top cikkek
Brutális cigánybűnöző bandája hálózta be az alkoholista, pszichiátriai problémákkal küzdő milliárdos üzletembert
Ideiglenes gondnok a később halálra égett milliárdos lányainak: „nem találkozhatnak az apukájukkal a politika miatt”
Egy budai milliárdos furcsa halála: „Makai Zsolt emberei hangoztatták egy társaságban, hogy nincs mitől tartaniuk, mert velük vannak a XII. kerületi rendőrök és néhány fideszes politikus”
A tűzhalált halt milliárdos lánya: „a XII. kerületi rendőrök nemhogy nem segítettek, hanem kifejezetten akadályoztak abban, hogy édesapám életét megmentsem”
50 milliót kért a TEK-es ezredes húga a megölt és elégetett budai milliárdos lányaitól, hogy ne akadályozza a hagyatéki eljárást - nem kapott, ezért most ki akarja semmizni őket
Friss cikkek




 
           
ImpresszumKapcsolatMédiaajánlat