Kecskeméti olvasónk termékbemutatón vásárolt masszázságyat 390 ezer forintért. Három héttel később egy helyi áruházban ugyanazon típusú terméket látott - ötvenezer forintért…
Nyilvánvaló, hogy becsapták, hová fordulhat segítségért? - érdeklődött az idős férfi szerkesztőségünknél.
Ahogy az internetes vásárlásra, úgy a termékbemutatókon történt vásárlás, szerződéskötésre is igaz, hogy a vevő a terméket a kézhezvételtől számított 8 napon belül indoklás nélkül visszaadhatja, és az árát vissza kell kapnia. A vételi szerződésben tájékoztatni kell a vásárlót annak a vállalkozásnak a nevéről és címéről, ahol a vevő elállási jogát gyakorolhatja. Jelen esetben azonban lejárt ez a határidő, így elállási jogával már nem élhet az érintett.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület kecskeméti szervezetének irodavezetője, Tóth Ferenc azt tanácsolja, hogy az olvasó keresse meg azokat, akiket hasonló módon megkárosítottak, és tegyenek csoportos feljelentést a rendőrségen. Feljelentésükben hivatkozhatnak arra, hogy a tényleges vételár többszöröséért adták el nekik a termékeket.
Hasonló esetekre sajnos az ország más részein is bőven volt - és van - példa. Februárban ugyancsak idős embereket csaptak be házalók Siófokon, akik orvosi ajánlásra hivatkozva matracokat, masszázságyat adtak el százezer, illetve 300 ezer forintért. Ugyanezen termékek a kereskedelmi forgalomban néhány ezer forintért voltak megvásárolhatók. A siófoki rendőrökhöz több feljelentés is érkezett, nyomoznak az ügyben.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság kiemelt figyelmet fordít a termékbemutatókra. Tavalyelőtt 7 hónapon át vizsgálták próbavásárlással illetve az általános szerződési feltételek elemzésével a kereskedőket. A vizsgálat lesújtó eredménnyel zárult: a kifogásolási arány 84 százalék volt, vagyis tízből nyolc helyen találtak problémát. Gyakran előfordult például, hogy az eladásra kínált termék jó minőségű volt, csak a boltban sokkal olcsóbb, mint a termékbemutatón. |