Ma: 2024.04.07. Vissza a főoldalra
RSS
 
Keresés
 
Rovatok
Info







 
Jogháló
Lázár szerint jó üzletet kötöttek: 300 millió banner megjelenésnek köszönhetően már majdnem 300-an látogatják a vásárhelyi honlapot
privatkopo.hu 2011. 03. 29.

Lázár János szerint jó üzletet kötött a hódmezővásárhelyi önkormányzat 2007-ben, amikor a Vöröskereszt utcai iskolaépületet 600 millió (!) banner megjelenésért (40 millió 200 ezer forint értékben)  eladta a Generál Média Kft-nek. A fideszes politikus szerint „a legnagyobb számban megjelentetett hirdetés, az Emlékpont Múzeum hirdetési kampányának eredményeként az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) látogatottsága közel a tízszeresére ugrott a korábbi látogatottsági adatokhoz képest.” De vajon mihez képest? Mert az említett portál átlagos napi látogatottsága - enyhén szólva is - a béka segge alatt mozgott az elmúlt években…



Lázár János alább olvasható tájékoztatása szerint 2007. november 16-tól 2011. március 23. napig mintegy 414 millió banner megjelenést használt fel az általa vezetett hódmezővásárhelyi önkormányzat abból a 600 millióból, amit a Generál Média Kft. biztosít számukra egy vásárhelyi iskolaépület vételárának ellentételezéseként. A fideszes politikus szerint remek boltot kötöttek az internetes céggel, hiszen - idézzük - „a legnagyobb számban megjelentetett hirdetés, az Emlékpont Múzeum hirdetési kampányának eredményeként az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) látogatottsága közel a tízszeresére ugrott a korábbi látogatottsági adatokhoz képest.”

Tény, hogy az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) népszerűsítésére a 600 millió banner megjelenés mintegy felét, közel 300 millió banner megjelenést áldoztak. Az viszont már nem derül ki egyértelműen Lázár leveléből, hogy konkrétan - számokban kifejezve - mit is jelent, hogy az Emlékpont honlap látogatottsága a „tízszeresére ugrott korábbi adatokhoz képest”.

Azért, hogy az olvasók világos, értékelhető képet kapjanak a remek internet kampány hatékonyságáról, az alábbiakban közöljük a független internetes auditoldal, a Webaudit által nyilvántartott adatokat az emlekpont.hu vonatkozásában. Az adatok kerekített számokkal, ÁTLAGOS napi látogatottságot takarnak.

emlekpont.hu napi egyedi látogatók (legalacsonyabb és legmagasabb) száma:

2008. év.

január 300-900, február 30-600, március 150-300, április 30-350, május 20-400, június 280-400, július 150-300, augusztus 150-250, szeptember 160-300, október 30-60, november 25-60, december 50-200.

2009. év

január 100-250, február 50-300, március 110-250, április 90-230, május 100-230, június 120-240, július 40-190, augusztus 70-180, szeptember 30-250, október 60-110, november 50-480, december 100-170.

2010. év

január 140-310, február 150-250, március 150-260, április 110-260, május 150-260, június 120-230, július 70-460, augusztus 40-80, szeptember 110-200, október 180-260, november 50-70, december 40-50.

A mintegy 300 millió (!) banner megjelenés értéke kb. 20 millió forint (a vételár fele). Ennyit költött a Lázár János vezette önkormányzat az adófizetők pénzéből az Emlékpont nevű honlap „felfuttatására”, amelynek látogatottsága - a polgármester szerint - a „tízszeresére ugrott a korábbi adatokhoz képest”. E „fantasztikus” eredménynek köszönhetően 2008 és 2010 között az oldal tartalmát naponta, átlagosan mintegy 250-300 (!!!) egyedi érdeklődő böngészte.

„Megállapítható tehát, hogy az internetes kampány következtében jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik megismerték Hódmezővásárhely városát, rendezvényeit, kultúráját” - írta szerkesztőségünknek Lázár János.

Ezek után nem tehetünk mást: fejet hajtunk és gratulálunk a polgármester úrnak, sikerült gondosan, jó gazda módjára bánnia a vásárhelyi polgárok vagyonával…

Lázár János tájékoztatása a privatkopo.hu részére

„Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata a 2007. év folyamán nyilvános hirdetés keretében értékesítésre ajánlotta a Hódmezővásárhely, Vöröskereszt u. 5. szám alatti épületet. A Vöröskereszt u. 5. szám alatti ingatlan az értékesítést megelőzően közel fél évig üresen állt, az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás szabályairól szóló 10/2007.(02.12.) Kgy. sz. rendelet 4. § (3) bekezdés j) pontja értelmében az ingatlan  korlátozottan forgalomképes törzsvagyonnak minősült, ezért az adás-vételi szerződés jogszerűen megköthető volt.

Az önkormányzat 2007. november 06-án megállapodást kötött a hódmezővásárhelyi Generál Média Kft.-vel, amelynek értelmében a város Vöröskereszt u. 5. szám alatti épületet eladja a cégnek  40.200.000,- Ft + ÁFA áron (azaz bruttó 48.240.000,- forintért). Az ingatlan értékét az előzetesen értékbecslésre felkért igazságügyi ingatlanszakértői vélemény nettó 37.500.000,- Ft összegben határozta meg, tehát megállapítható, hogy a piaci ár feletti értéken sikerült az Önkormányzatnak értékesítenie az ingatlant. A Generál Média Kft és az önkormányzat között létrejött megállapodás értelmében a cég az ingatlan vételárát az Önkormányzat részére akként teljesíti, hogy 5 év alatt a vételár összegének erejéig, összesen 600.000.000, azaz hatszázmillió darab banner megjelenéssel internetes hirdetési felületet biztosít az Önkormányzat részére.

A 10 éves Generál Média Kft. Magyarország egyik legnagyobb magánkézben lévő, hazai tartalomszolgáltatója. Jelenleg több mint 4 millió regisztrált taggal rendelkezik, oldalaikat naponta átlagosan 7-800 000 teljesen egyedi látogató keresi fel. A mára már több mint 40 weboldallal bíró vállalkozás az internet világán túl a helyi vállalkozások meghatározó szereplője is: a 2010. évben 16 millió forintot meghaladó összegben fizetett helyi adót a városnak.

Napjainkban az internetes megjelenés a hirdetések egyik leghatékonyabb formájának számít, hiszen egyrészről nagyszámú közönséghez juthat el rajtuk keresztül a hirdető, másrészről olyan lehetőségek is megnyílnak a hirdetők előtt, amelyeket sem a nyomtatott sajtó, sem a televíziók, rádiók nem tudnak biztosítani. Ilyen a hirdetés célcsoportra irányítása, azaz a „targetált” megjelenés. Ennek megfelelően a Generál Média Kft. által biztosított hirdetési rendszerrel lehetővé válik a potenciális csoport célzott elérése, legyen szó területi alapú hirdetési körről, vagy — akár egy fiataloknak szóló rendezvény esetében — életkor szerinti specializációról. A célzott közönséget az információval abban a pillanatban el lehet érni, amikor az a cégcsoport weboldalaira látogat. A megjelent önkormányzati hirdetésekre  - mind a megjelenésekre, mind az átkattintásokra vonatkozóan - utólag is beállíthatók célcsoportok, így megtudhatjuk, hogy a kampány által elért közönségben, illetve a kattintók között milyen arányban képviseltették magukat a célcsoport tagjai, ami egy fiataloknak szóló rendezvény, vagy akár egy konferencia esetében is fontos információkat hordoz.

    Megjelent hirdetések témája és száma a weboldalak tükrében:                         

Kreatívok

Időszak

Megjelenések száma

Elhelyezés

Eleje

Vége

Esélyegyenlőségi konferencia

2007.11.16

2007.12.07

10 637 885

myVIP.com, Jójáték.hu

Emlékpont (2 kreatív)

2007.12.28

2008.01.31

20 065 165

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.02.12

2008.02.29

10 066 243

myVIP.com

Emlékpont (1 kreatív)

2008.03.01

2008.03.31

10 063 079

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.04.01

2008.04.30

4 623 202

myVIP.com

EVP banner (2 kreatív)

2008.04.03

2008.04.12

5 893 685

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.05.09

2008.05.20

11 924 564

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.06.02

2008.06.30

10 147 477

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.07.03

2008.07.31

10 024 182

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.08.02

2008.08.31

10 187 015

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.09.03

2008.09.30

10 004 905

myVIP.com

Piccasso kiállítás

2008.10.01

2008.10.31

10 031 839

myVIP.com

Piccasso kiállítás & Emlékpont (2 kreatív)

2008.11.01

2008.11.30

10 180 176

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2008.12.02

2008.12.31

10 007 738

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.01.01

2009.01.31

10 000 259

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.02.06

2009.02.28

10 011 170

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.03.03

2009.03.31

10 012 050

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.04.01

2009.04.30

10 010 319

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.05.02

2009.05.31

10 038 367

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.06.02

2009.06.30

9 005 685

myVIP.com

Strandfürdő

2009.06.23

2009.08.31

1 201 878

myVIP.com

Strandfürdő

2009.07.07

2009.07.31

4 710 184

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.07.13

2009.07.31

5 713 554

myVIP.com

Strandfürdő

2009.08.01

2009.08.31

3 395 396

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.08.01

2009.08.31

7 008 762

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.09.07

2009.09.30

10 002 792

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.11.18

2009.11.30

20 008 576

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2009.12.01

2009.12.31

10 009 497

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.01.01

2010.01.31

10 001 096

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.02.01

2010.02.28

10 027 015

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.03.01

2010.03.31

10 020 002

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.04.01

2010.04.30

10 002 879

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.05.01

2010.05.31

10 000 425

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.06.01

2010.06.30

10 003 304

myVIP.com

Strandfürdő

2010.06.24

2010.06.30

15 356

myVIP.com

Emlékpont (2 kreatív)

2010.07.01

2010.07.31

8 094 815

myVIP.com

Twilight verseny, Plage banner, Strandfürdő

2010.07.08

2010.07.31

1 857 787

myVIP

Plage

2010.07.30

2010.07.31

665 898

Chat

Emlékpont (2 kreatív)

2010.08.02

2010.09.30

7 503 912

myVIP.com

Twilight verseny

2010.08.02

2010.09.24

12 637 176

myVIP, Chat.hu

Plage

2010.08.02

2010.08.31

975 529

Chat

Üzletigondolkodás és Főiskola bannerje

2010.10.01

2010.10.31

10 005 821

myVIP, Jójáték.hu, Chat.hu és Donna.hu

Üzletigondolkodás és Főiskola bannerje

2010.11.01

2010.11.30

10 069 493

myVIP, Jójáték.hu, Chat.hu és Donna.hu

Emlékpont (2 kreatív)

2010.11.24

2010.11.25

2 834

Hírposta.hu

BKF Hódmezővásárhelyi tagintézmény

2010.12.01

2011.03.23

37 312 013

myVIP.com, Donnalight.hu, myClub.hu, Multiplay.hu, Chat.hu, Donna.hu,

Összesen

414 180 999

Teljesítés a vételár vonatkozásban: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának  Belső Ellenőrzési Csoportja által 2010 októberében elvégzett vizsgálat alapján, az ingatlan teljes vételárából, azaz bruttó 48.240.000,- forintból, bruttó 26.303.365,- Ft teljesült 2010. június 30-ig. A Belső Ellenőrzési Csoport soron következő vizsgálata 2011. március 31-vel zárul.

A megjelenések ellenőrzése: Független harmadik fél, a hazánkban piacvezető Adverticum Zrt. által készített statisztikai kimutatások, adatok alapján történik a teljesítés ellenőrzése a bannerek megjelentetéséről, egyes hirdetésenkénti bontásban és hirdetések összességében is. Az Önkormányzat az adatok lekérdezéséhez szabad hozzáféréssel rendelkezik, így a General Media Kft. közvetítése nélkül is ellenőrizni tudja a megjelenéseket az auditor rendszerében.

A megállapodás teljesítésének ellenőrzése: Hódmezővásárhely Polgármesteri Hivatalának Lakosságszolgálati Irodája az elmúlt években több alkalommal készített Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlése számára beszámolót a Generál Média Kft-vel kötött megállapodás teljesítéséről. A Polgármesteri Hivatal Belső Ellenőrzési Csoportja az elmúlt évben több alkalommal végzett ellenőrzést, a város közgyűlésének  2011. február 07-i rendes, nyílt ülésén elfogadásra kerülő határozat értelmében pedig a Belső Ellenőrzési Csoport a 2011. évben negyedévenként ellenőrzi az érintett ingatlan értékesítésével kapcsolatos teljesülést.

A hirdetés eredményei: A legnagyobb számban megjelentetett hirdetés, az Emlékpont Múzeum hirdetési kampányának eredményeként az Emlékpont honlapjának (emlekpont.hu) látogatottsága közel a tízszeresére ugrott a korábbi látogatottsági adatokhoz képest. A bannerekkel hirdetett Picasso kiállítást közel 12 ezer látogató tekintette meg, amely kiemelkedő eredménynek számít a helyi tárlatok, kiállítások átlagos látogatottságát tekintve. A szintén bannerekkel hirdetett strandfürdő jegyeladásból származó bevétele a 2009-2010. évben - hirdetés időszakában - jelentősen meghaladta az előző évek hasonló időszakában realizált bevételt.

Megállapítható tehát, hogy az internetes kampány következtében jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik megismerték Hódmezővásárhely városát, rendezvényeit, kultúráját és figyelembe véve a tendenciát, ez várhatóan a jövőben is így fog folytatódni.

Egyéb, a cég által vállalt kötelezettségek: a hatályos szerződés szerint a cég kötelezettséget vállalt arra vonatkozóan is, hogy az ingatlan területén a kor színvonalának megfelelő irodaházat létesít, és a felújított irodaházban előreláthatólag 70 fő munkahelyét biztosítja. Az irodaház felújítása folyamatban van, míg a foglalkoztatás tekintetében a cég már teljesítette a vállalásait, mivel jelenleg 150 főt foglalkoztatnak. A munkavállalók kivétel nélkül Hódmezővásárhelyen és vonzáskörzetében élők, a 150 munkavállalóból 100 fő Hódmezővásárhelyen dolgozik.

Kérem, a Hódmezővásárhely, Vöröskereszt utca 5. szám alatti ingatlan értékesítése, továbbá az önkormányzat és a Generál Média Kft. között létrejött megállapodás, illetve zajló együttműködés tekintetében a fentieknek megfelelően tájékoztassák a Tisztelt Olvasóikat.

Hódmezővásárhely, 2011. március 28.

Lázár János polgármester, országgyűlési képviselő”

Vagyis: minden nagyon szép, minden nagyon jó, minden a legnagyobb rendben. Lázár szerint.

Olvasói vélemény:

Szerintem a 300 embernek a felét tuti a google hozza, ez a sdandard traffic összetétel.

Tehát a cím így lenne helyesebb:

„Lázár szerint jó üzletet kötöttek: 300 millió banner megjelenésnek köszönhetően már majdnem 150-nel többen látogatják a vásárhelyi honlapot”

Üdv. T.M.

További friss információk
Postai kézbesítőt zsarolt egy nő - temetőben vette át a kikövetelt pénzeket
Buszmegállóban hagyta újszülött gyermekét egy úgynevezett anya
Több ezer, kisgyermekekről készített szexuális jellegű felvételt találtak a nyomozók egy 32 éves férfi számítástechnikai eszközein
Valóságos cégtemető működött az ismert táncművész lakásában - celebek is odapaterolták a lerohasztott vállalkozásaikat
Kétszer szökött meg a bűnügyi felügyeletből
 
Top cikkek
Brutális cigánybűnöző bandája hálózta be az alkoholista, pszichiátriai problémákkal küzdő milliárdos üzletembert
Ideiglenes gondnok a később halálra égett milliárdos lányainak: „nem találkozhatnak az apukájukkal a politika miatt”
Egy budai milliárdos furcsa halála: „Makai Zsolt emberei hangoztatták egy társaságban, hogy nincs mitől tartaniuk, mert velük vannak a XII. kerületi rendőrök és néhány fideszes politikus”
A tűzhalált halt milliárdos lánya: „a XII. kerületi rendőrök nemhogy nem segítettek, hanem kifejezetten akadályoztak abban, hogy édesapám életét megmentsem”
50 milliót kért a TEK-es ezredes húga a megölt és elégetett budai milliárdos lányaitól, hogy ne akadályozza a hagyatéki eljárást - nem kapott, ezért most ki akarja semmizni őket
Friss cikkek




 
           
ImpresszumKapcsolatMédiaajánlat