Hiába lélegzett fel B. Zoltán (36) miután kifizette a hitelét, hamar újra fojtogató érzés fogta el. A férfi egymilliós kölcsönt vett fel, amelynek törlesztőrészleteit automatikusan vonták fizetéséből, egy évvel ezelőtt pedig végre elérkezett a nap, amikor az utolsó fillérig visszafizette a kölcsönt, így nyugodtan dőlt hátra. Azaz csak ő gondolta így…
Nyugalma egészen addig a levélig tartott, amelyben a bank azt közölte vele, hogy hatszázezer forinttal tartozik még.
- Azt hittem, hanyatt vágódom a székkel, amikor elolvastam az értesítést! Egyből rohantam a bankba, ahol közölték, nem csal a szemem, több mint félmillióval jövök még nekik - elevenítette fel az idegtépő pillanatokat a férfi, aki egyből nyomozni kezdett.
- Minden napomat a fiókban töltöttem, vagy, ha nem, akkor épp leveleztem az intézménnyel. Végül kiderült, hogy adminisztrációs hiba történt - folytatta a férfi.
Már majdnem legördült a hatalmas kő Zoltán szívéről, amikor újból olyasmit közöltek vele, amit nem is akart elhinni.
- Adminisztrációs hiba ide vagy oda, ezt a pénzt bizony vissza kell fizetnem, ezt tudatták velem - elevenítette fel az említett mondatot Zoltán. - Először azt hittem, valamiféle tréfát űznek velem. A fogyasztóvédőkhöz rohantam, hogy megtudjam, milyen alapon követelnek tőlem olyan pénzt, amivel nem is tartozom. Végül egy békítő tárgyalásra hívtak a bankkal, ahol sikerült tisztázni a félreértést, a pénzről azonban nem esett szó - magyarázta Zoltán.
Aztán egyszer csak megszólalt a csengője.
- Egy behajtó cég képviselői jelentek meg nálam, akik szűkszavúan vázolták a helyzetemet. Azt mondták, hogy a tartozásom már az övék, eladta nekik a bank, és hatszázezer helyett már nyolcszázezer forintot kell kifizetnem nekik. A végén hozzátették, hogy erre a pénzügyi manőverre teljes öt napom van - ért története végére a férfi.
A bank csak kurta "felvilágosítást" adott.
- Az adott esetről nem mondhatunk semmit, hisz ezzel sértenénk a személyiségi jogokat - mondta Danks Emese, az Erste Bank szóvivője. |