Ma: 2020.08.09. Vissza a főoldalra
RSS
 
Keresés
 
Rovatok
Info







 
Jogháló
Megtévesztő reklám miatt bírságolt a versenyhivatal
MTI 2010.11.25.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,4 millió forint bírságot szabott ki az Euro Credit Management Gazdasági Szolgáltató (Euro Credit) Kft.-re megtévesztő reklám miatt - közölte a GVH az MTI-vel.



A közlemény szerint a vállalkozás úgy alkalmazott megtévesztő reklámot, hogy a potenciális üzletfeleknek eljuttatta szerződési ajánlatát, de azt a látszatot keltette, hogy az egy már korábban megkötött szerződés alapján kibocsátott számla.

Az Euro Credit a www.sargaoldalak.com internetes honlapon működtetett szakmai telefonkönyv ügyfélkörének bővítése céljából 2008. szeptember 1. és 2009 júniusa között postai úton kereste meg azokat a vállalkozásokat, amelyek lehetséges ügyfélként jöttek szóba. Az ily módon kézbesített nyomtatványok formai kivitelezése olyan volt, mintha a címzettek — egy általuk megrendelt szolgáltatás teljesítését követően — kifizetendő számlát vettek volna kézhez, ugyanakkor tartalmuk alapján azok csupán az Euro Credit ajánlatát tartalmazták. A küldemények ugyan tartalmaztak tájékoztatást arról, hogy azok nem számlák, hanem ajánlatok, de ez az információ olyan kisméretű betűkkel volt megjelenítve, amelyet az olvasó nehezen észlelhetett.

A vállalkozás és az üzletfél közötti közvetlen kapcsolat megteremtésére alkalmas direkt marketing eszközök, így például az úgynevezett direct mail egyfajta sajátos párbeszédet kívánnak létrehozni a vállalkozás és a címzett között annak érdekében, hogy ez utóbbi megismerje és megrendelje az adott terméket. Az Euro Credit által alkalmazott postai küldemények ugyanakkor olyan formátumot öltöttek, amelyek üzenetként azt közvetítették, hogy ez a párbeszéd megtörtént, a szolgáltatást a címzett már megrendelte, s így teljesítendő a küldemény részét képező átutalási megbízás.

A GVH nem vitatta, hogy az üzletfelektől is elvárható a hozzájuk érkező dokumentumok figyelmes elolvasása, ám a versenyhatóság álláspontja szerint ez nem menti fel az Euro Creditet az alól a követelmény alól, hogy ne alkalmazzon megtévesztő reklámot. A kiszabható legmagasabb mértékhez közelítő bírságösszeg meghatározása során súlyosító körülményként értékelte a GVH a széles érintetti kör mellett a jogsértés időben elhúzódó jellegét is.

További friss információk
Privatkopo.hu: nyári szünet június 29-től augusztus 30-ig
Nem volt kéznél cigarettapapír, elszívta a forgalmi engedélyt
Vádat emeltek a szerelmes zaklatóval szemben
Helyreigazítás
A cigánybűnözők karmába került milliárdos volt munkatársa: „99 százalék biztonsággal állítom, hogy a meghatalmazásokon szereplő aláírások nem Mészáros Istvántól származnak”
 
Top cikkek
Kilógó lóláb: 12,5 milliárd forint közpénzzel bélelték ki az ugyanazon a napon alapított, azonos székhelyű, offshore hátterű cégeket
Titkok és szolgák: a hülyének nézett ország
Lázár János „zseniális” üzleti húzása: bannerekért adta el a vásárhelyi iskola épületét egy szexiparban (is) érdekelt internetes cégnek
Egy úr a zűrből: százmilliókkal károsíthatott meg magánszemélyeket (is) az Electro World vezére!
Drog, prostik, Vizoviczki, avagy „mit tehet a rendőrség egy olyan szórakozóhellyel szemben, ahol befolyásos politikusok, parlamenti képviselők a törzsvendégek”?
Friss cikkek




 
           
ImpresszumKapcsolatMédiaajánlat