Teljesen normális, hogy amikor nem akarunk tovább mobilnetezni, akkor kirántjuk az usb modemet, lehajtjuk a laptop fedelét, és továbbállunk. A sietségnek azonban ára van, a HWSW tesztje szerint a Telenor feltöltőkártyás mobilnet csomagja ilyenkor tovább számolja a netezéssel töltött perceket.
A HWSW részletes tesztjéből kiderült, hogy az Internet Praktikum díjcsomagnál a szerződéskötéskor figyelmeztette őket az eladó, hogy percdíjas előfizetésről van szó, tehát érdemes lekapcsolódni a hálózatról, amikor nincs adatforgalom. Azt viszont nem közölték, hogy muszáj szoftverrel bontani a kapcsolatot. A tesztelők kihúzták a modemet, és tovább csökkent a feltöltőkártyán lévő összeg. A Praktikum számlaegyenlege online nyomon követhető.
Ennek a jelenségnek műszaki oka van, a hálózati erőforrásokkal takarékoskodó szolgáltató viszonylag ritkán kérdezi le a modem állapotát, így a rendszer akár órákig nem észleli, hogy kihúzták a modemet. Amikor a felhasználó a modemhez adott szoftverrel bontja a kapcsolatot, akkor a program jelet küld a kiszolgáló rendszereknek, hogy véget ért a számlázási ciklus.
A Telenor megmondhatja az előfizetőnek, hogy szerinte mi a mobilnet rendeltetésszerű használata, ami sajnos nem mindig egyezik meg az életszerű használattal. A szolgáltatónak érdemes arra törekednie, hogy a felhasználó természetes viselkedésének megfelelően működjenek a rendszereit, mert akkor kevesebb reklamációt kap.
Jelenleg a Telenor dolgozik a probléma megoldásán, és arra kéri az ügyfeleket, hogy túlszámlázás esetén hívják fel az ügyfélszolgálatot. |