Ma: 2024.04.04. Vissza a főoldalra
RSS
 
Keresés
 
Rovatok
Info







 
Hírmix
Hiénák kora: tétlenül nézik a hatóságok az utasok szervezett lehúzását a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren
privatkopo.hu 2016. 12. 08. 11:17:00

Heti 50 ezer forint „védelmi pénz”, a gépkocsi kategóriájától függően heti 30 ezer-100 ezer forint autó bérleti díj, Budapest területére érvényes működési engedéllyel nem rendelkező taxisok, megkárosított, „lehúzott” utasok - hiénák kora a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren...



2006 és 2011 között a Veres Istvánhoz köthető Zóna Taxi bonyolította a ferihegyi repülőtéren a taxis szolgáltatást. A Zóna egy pályázaton nyerte el a reptéri személyszállítási szolgáltatás kizárólagos jogát, más taxis társaságok autói csak rendelésre vehettek fel utasokat a reptéren. Abban az öt esztendőben, amikor Veres autói uralták a reptéri drosztokat, taxis hiénákat nem lehetett látni a reptér környékén. A rendet - Veres megbízásából - annak az Erdei Lászlónak az emberei felügyelték, aki mostanság az V. kerületi Széchenyi István tér környékén működő szórakozóhelyek (BadGirlz, BOB, Kraft, Ötkert), valamint a nevezett téren található drosztot egyedüli taxi társaságként bitorló Max Taxi között „kapcsolattartóként” tevékenykedik, amellett, hogy több környékbeli éjszakai szórakozóhely biztonsággal kapcsolatos teendőit az ő csapata végzi.

Veresék távozásával - és a Főtaxi megjelenésével - szinte azonos időben a hiénák is színre léptek a budapesti nemzetközi repülőtéren. Jelenleg közel 40, taxi társasághoz nem tartozó, úgynevezett „mezítlábas” személyszállító végez szolgáltatást a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A sárga gépkocsik jelentős része a már említett Erdei, valamint a Max Taxi Erzsébet téri „helytartója”, Gajár László tulajdonában állnak, amelyeket - az autó kategóriájától, korától függően - heti 30 ezer-100 ezer forintért adnak bérbe a sofőröknek. Azoknak, akik taxit bérelnek Erdeitől vagy Gajártól, nem kell „védelmi pénzt” fizetniük azért, hogy a reptérről szállíthassanak utasokat. Más a helyzet azok esetében, akik saját autóval fuvaroznak, nekik ugyanis heti 50 ezer forinttal kell hozzájárulniuk Erdeiék anyagi gyarapodásához, amely összegek kifizetéséről - természetesen - nem kapnak számlát, a bankjegyek az adóhivatal elől eltitkoltan cserélnek gazdát.

Erdei és Gajár azt híresztelik magukról, hogy kitűnő rendőrségi kapcsolatokkal rendelkeznek, egyetlen telefonhívásukra akár száz egyenruhás is akcióba lép - a nevezett „vállalkozók” által megjelölt helyszínen. Erre egyébként többször is volt példa az elmúlt években, tehát a férfiak állítása nem nélkülöz minden alapot. Vélhetően a rendőrséggel ápolt „bensőséges” viszony lehet az oka annak is, hogy több olyan belvárosi szórakozóhelyet „védenek” Erdei legényei, ahol köztudottan drogterjesztés és költségvetési csalás zajlik - ám a rendőrök és az adóhivatal munkatársai nagyívben elkerülik a bűnözéssel fertőzött éjszakai bárokat. Nem tudni, hogy ez a „védelmi szolgáltatás” része, vagy a hatóságok emberei „önszorgalomból” tartják távol magukat a több mint gyanús vendéglátóhelyektől…

Erdei és Gajár reptéri „helytartói” ellenőrzésük alatt tartják a budapesti légikikötő külső forgalmi sávját (a belsőben a Főtaxi autói közlekednek), ott csak olyan taxik gurulhatnak, amelyek a nevezettek „védelme” alatt állnak - jó pénzért. A „mezítlábas” taxik közül sok gépjármű nem rendelkezik budapesti személyszállításra vonatkozó engedéllyel, ugyanis a gépkocsikat Pest megyei településekre bejegyzett „himi-humi” gazdasági társaságok üzemeltetik, viszont a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közigazgatásilag a fővároshoz tartozik. Ez lehet az egyik magyarázata annak, miért távoznak egymás után, szélsebesen, szabadjelző nélkül a hiénák, amikor - nagy ritkán - razzia veszi kezdetét a repülőtéren…

Tekintettel arra, hogy „magánzó” taxisoknak komoly összegű bérleti díjat, „védelmi pénzt” és egyéb „leadókat” kell kitermelniük hétről hétre, az utasok megkárosításában nem ismernek határokat. A Főtaxi autói 6 ezer forint körüli fuvardíjért szállítják az utasokat a reptérről a belvárosba. A hiénáknál ez az összeg 12 ezer forintnál kezdődik, és 20-25 ezer forintig terjed. A csaló sofőrök külföldi utasok „lehúzására” szakosodtak, magyarok szállítását nem is nagyon vállalják, őket meghagyják a reptéri taxis szolgáltatás kizárólagos jogával rendelkező cég sofőrjeinek. A budapesti légikikötő utas várójában a hiénák által fizetett „felhajtók” akaszkodnak a külföldiekre, akiket gyakran erőszakosan „kalauzolnak” azokhoz a gépkocsikhoz, amelyekben aztán a fuvar végén - némi túlzással élve - ingüket, gatyájukat otthagyják. Naponta, átlagosan 300-350 szállítást szipkáznak el a kizárólagos szolgáltatási joggal rendelkező taxi társaságtól az Erdei László és Gajár László „védelmét” élvező hiénák. Ez összesen 4 millió 500 ezer-5 millió forint közötti bevételt jelenthet a csalóknak. Naponta.

A kérdésre, a hatóságok miért nem lépnek fel az áldatlan, az ország jó hírét romboló állapotok ellen, nincs válasz. De alighanem a pénz lehet a titok nyitja. Jó időben, jó zsebekbe…

(folytatjuk)

További friss információk
3,5 millió forintért megvásárolta szerelmét, aztán halálra verte annak volt élettársát
Kiskorú fiúkkal ismerkedett és végzett szexuális cselekményeket egy „férfi”
Családi vállalkozásban kereskedtek a kábítószerekkel
Már megint a legendás cigány gyerekszeretet: kegyetlen szülőket ítéltek el
Pillangókést dobott a barátnője felé
 
Top cikkek
Brutális cigánybűnöző bandája hálózta be az alkoholista, pszichiátriai problémákkal küzdő milliárdos üzletembert
Ideiglenes gondnok a később halálra égett milliárdos lányainak: „nem találkozhatnak az apukájukkal a politika miatt”
Egy budai milliárdos furcsa halála: „Makai Zsolt emberei hangoztatták egy társaságban, hogy nincs mitől tartaniuk, mert velük vannak a XII. kerületi rendőrök és néhány fideszes politikus”
A tűzhalált halt milliárdos lánya: „a XII. kerületi rendőrök nemhogy nem segítettek, hanem kifejezetten akadályoztak abban, hogy édesapám életét megmentsem”
50 milliót kért a TEK-es ezredes húga a megölt és elégetett budai milliárdos lányaitól, hogy ne akadályozza a hagyatéki eljárást - nem kapott, ezért most ki akarja semmizni őket
Friss cikkek




 
           
ImpresszumKapcsolatMédiaajánlat