Reklám e-maillel indul, aztán sokba kerülhet a „szolgáltatás” annak a cégvezetőnek, aki nincs résen…
Az interneten jelentkező ajánlattevők azt vállalják, hogy elkészítik az adott cég német nyelvű weboldalát vagy áruházát, továbbá ügyfélszolgálatot biztosítanak, üzletkötőkkel szerződnek az adott termék vagy szolgáltatás értékesítésére, marketing-kampányt indítanak valamint németországi irodát és levelezési címet ajánlanak. Mindezt 250 ezer forint beugróért, illetve a szolgáltatások, termékek eladásából származó 3 százalékos jutalékért cserébe.
Csakhogy azóta több hazai vállalkozó is úgy nyilatkozott, hogy miután fizettek, az ígéretekből semmi nem valósult meg, a vélelmezett csaló pedig elérhetetlen. Először akkor vált gyanússá az ügylet, amikor az egyik, a szokásosnál szemfülesebb potenciális áldozat referenciákat kért az illetőtől, aki pusztán egy hat cégnévből álló listát tudott mutatni némi időhúzás után, ám németországi weboldala egyiküknek sem volt.
A károsultak most egységbe tömörülve próbálják visszaszerezni a pénzüket. Többségük jóval többet is fizetett 250 ezernél, mivel a személyes megbeszélésen már 2500 euróról volt szó, mondván, „a titkárnő véletlen téves összeget írt az e-mailbe”. |