Ma: 2024.04.25. Vissza a főoldalra
RSS
 
Keresés
 
Rovatok
Info







 
Balesetek, tűzesetek, katasztrtófák
Halálos órák és utak Magyarországon
napi.hu 2013. 08. 31. 14:42:00

Abszolút értelemben a péntek délután pihenni sietők esélyesek a leginkább arra, hogy balesetet szenvedjenek az utakon, ám a forgalomhoz mérten a vasárnap is veszélyesnek számít. Az utak rosszak, de a statisztika szerint nem emiatt történnek a balesetek.



A péntek délutáni, kora esti órákban történik a legtöbb közlekedési baleset Magyarországon, míg a legkevésbé veszélyesnek a vasárnapok és a keddek számítanak a KSH 2012-es összesítése szerint. Budapesten kissé más a helyzet, a fővárosban a keddinél kisebb a szombati közlekedés kockázata.

Ha vasárnap - a szerényebb forgalommal összefüggésben - viszonylag kevés baleset is történik, azokon belül meglehetősen magas, a hét többi napjához képest átlagon felüli a halálos kimenetelűek aránya. Míg a hét egyéb napjain jobbára 3,5-3,7 százalék volt a baleseteken belül a halálosak súlya, addig vasárnapra 4,5 százalék jött ki. A súlyos kimenetelű balesetek 31 százalékos aránya szintén nagyobb, mint a hét más napjain mért 28 százalék körüli érték.

Az összes baleset több mint harmada a főútvonalakon következett be tavaly, az autópályákra és autóutakra mindössze 3 százalék jutott. Ha viszont egy autópályán vagy autóúton baleset történik, a következményei sokkal komolyabbak: 7,7 százalékuk volt halálos, harmaduk súlyos. Összehasonlításul: a főútvonalakon ez az arány rendre 4,1 és 26,7, az egyéb útvonalakon pedig 3,0 és 29,8 százalék. Az autópályák közül az M1-es volt a legveszélyesebb, 8 halálos és 31 súlyos sérüléssel járó balesettel, míg a főutaknál a 6-os viszi a prímet, 14 végzetes kimenetelű ütközéssel.

Ahhoz képest, hogy egy másik KSH-statisztika szerint a hazai közutak burkolata 53 százaléka volt rossz, további 13 százaléka pedig nem megfelelő, továbbá bő egyharmaduk tűrhetetlenül nyomvályús (ezen belül kétezer kilométernyi út kifejezetten veszélyes mértékben), az úthibákat nemigen teszik felelőssé a balesetekért.

A balesetek negyede töredezett, kátyús úttesten történt, a pálya hibáját viszont a 15,2 ezer balesetből csak 19-nél mutatták ki okként. A balesetek ötöde ugyanakkor azért következik be - legalábbis a statisztika alapjául szolgáló hivatalos vizsgálatok szerint -, mert a járművezető nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg sebességét. Ez a kategória közismerten gumiszabálynak számít, ide tartozik például az az autós is, aki lakott területen kívül 60-nal száguldva benéz egy kátyút, nyomvályút, ami miatt végül az árokban köt ki.

További friss információk
Orosz rulettet játszott egy nagyatádi fiú, bele is halt
Újabb igazságügyi szakértő állítja: Szűcs Patrik okozta a debreceni halálos közúti balesetet
„Nekipattanás”: Szűcs Patrik a 112-es segélyhívó diszpécserének elismerte, hogy ő okozta a debreceni halálos közlekedési balesetet, ám most azon mesterkedik, hogy az elhunyt sofőrre tolja a felelősséget
Ellentámadásba lendült a debreceni tragédiát okozó milliárdoscsemete: Szűcs Patrik azt bizonygatná, hogy nem ő, hanem a baleset áldozata hibázott
Önkezével vetett véget életének a fiát gyászoló 53 éves apa
 
Top cikkek
Brutális cigánybűnöző bandája hálózta be az alkoholista, pszichiátriai problémákkal küzdő milliárdos üzletembert
Ideiglenes gondnok a később halálra égett milliárdos lányainak: „nem találkozhatnak az apukájukkal a politika miatt”
Egy budai milliárdos furcsa halála: „Makai Zsolt emberei hangoztatták egy társaságban, hogy nincs mitől tartaniuk, mert velük vannak a XII. kerületi rendőrök és néhány fideszes politikus”
A tűzhalált halt milliárdos lánya: „a XII. kerületi rendőrök nemhogy nem segítettek, hanem kifejezetten akadályoztak abban, hogy édesapám életét megmentsem”
50 milliót kért a TEK-es ezredes húga a megölt és elégetett budai milliárdos lányaitól, hogy ne akadályozza a hagyatéki eljárást - nem kapott, ezért most ki akarja semmizni őket
Friss cikkek




 
           
ImpresszumKapcsolatMédiaajánlat